oferte litoral Bulgaria 2014 transport autocar Bulgaria zilnic
Litoral 2014 Bulgaria

vrem un like! blog INFOTRAVELROMANIA Twitter InfoTravelRomania YouTube InfoTravelRomania
   
   
 
Sunteti aici: Home - Informatii turism - Stiri turism -

Stiri turism Bulgaria


In perioada 14-16 mai 2014 a avut loc la Plovdiv "International meeting of Tour Operators".


Sursa:
InfoTravelBulgaria
Data publicarii: 21 mai 2014


Bulgaria construieşte o nouă staţiune la Marea Neagră

Construcţia staţiunii Black Sea Eco Garden din zona Karadere, Bulgaria, va începe la începutul lunii septembrie, a anunţat ministrul Economiei şi energiei, Dragomir Stoinev, informează Novinite.

Lucrările vor dura până în 2017, iar proiectul prezentat, luni, în şedinţă de guvern de Stoinev necesită o evaluare din punct de vedere ecologic, înainte ca lucrările să înceapă.

Guvernul de la Sofia a dat undă verde pe 19 martie acestui proiect controversat ce a stârnit, în Bulgaria, un nou val de proteste anti-guvernamentale şi ecologiste. Cel mai recent a avut loc duminică la Sofia, Plovdiv şi Varna. Tot duminică a fost organizat un miting în favoarea proiectului în oraşul Byala, în apropiere de Karadere.

Karedere este ultima plajă virgină de la Marea Neagră, ce aparţine Bulgariei, şi face parte din reţeaua Natura 2000, fiind zonă protejată.

Investitorul este compania off-shore - Madara Europa.

Complexul de vacanţă se va întinde pe mai mult de 247 de hectare, care va include trei hoteluri, 1200 de unităţi rezidenţiale separate, clădiri de servicii, un port de agrement şi zone de servicii publice. Investitorii promit 500 de noi locuri de muncă.

Sursa: www.romanialibera.ro
Data publicarii: 24 martie 2014


Bulgaria a înregistrat o creștere de 5,8% a numărului de turiști

Bulgaria a înregistrat până în prezent, în anul 2013, o creștere de 5,8% a numărului de turiști, potrivit lui Branimir Botev, Ministrul adjunct al Economiei, Energiei şi Turismului, transmite agenția bulgară de presă Novinite.

În termeni de creștere financiară, aceasta este de 3,5%, care, comparată cu așteptările privind creșterea economiei per total, arată că turismul se dezvoltă de două ori mai rapid, a subliniat Botev.

Piețele țintă, care formează fluxul principal de turiști sosiți în Bulgaria, și-au crescut de asemenea cota, cea mai semnificativă creștere fiind a numărului de turiști ruși, peste 15,5%.

Botev a subliniat că această creștere este estimată pe baza vizelor eliberate și a datelor privind intrările de la frontiere, însă majoritatea cetățenilor ruși care vizitează Bulgaria au vize Schengen cu intrări multiple, unii dintre ei au probabil proprietăți în Bulgaria, iar sistemul statistic nu ia în considerare acest aspect.

Sursa: www.novinite.com
Data publicarii: 09 octombrie 2013


Românii din vest vor putea ajunge mai repede pe litoralul bulgăresc pe autostrada Sofia – Burgas

Potrivit oficialilor bulgari, luni, 15 iulie, va fi inaugurată Autostrada A1, denumită “Trakiya”, care va lega capitala Sofia de litoralul bulgăresc (Burgas). Momentan, singura problema este lipsa benzinăriilor.

Această autostradă va facilita, în primul rând, accesul bulgarilor din vestul ţării şi din capitala Sofia către litoral. Însă va fi o oportunitate mare de a ajunge mult mai repede în sudul litoralului bulgăresc şi nu numai pentru românii din Oltenia, Banat şi chiar din Transilvania, mai ales că, recent, s-a inaugurat podul Calafat – Vidin. Românii pot urma traseul Vidin – Sofia – Burgas – Varna.

Potrivit specialiştilor Travel Planner, în topul regiunilor emitente de turişti către litoralul bulgăresc, Transilvania se află pe locul 2 (Braşov, Cluj), iar Oltenia pe locul 4 (Dolj). Prima staţiune în topul preferinţelor este Sunny Beach, situată în sudul litoralului bulgăresc, în apropiere de Burgas.

„Cererea turistică de pe piaţa românească a scăzut uşor pentru această perioadă, pe partea de turism extern. Motivul este simplu: românii au apelat mult mai mult la rezervările în sistem early booking, în special în perioada ianuarie – martie, care, de exemplu, a înregistrat o creştere de 35-40% a cererii faţă de anul precedent pentru destinaţia Bulgaria. Ţinând cont că românii au o forţă de cumpărare încă scăzută din cauza crizei, iar o parte dintre ei au preferat regimul early booking şi caută în continuare oferte promoţionale, cererea în această perioadă este mai scăzută. Mai precis, mai puţini turişti bat la uşile agenţiilor de turism. În consecinţă, hotelierii bulgari au introdus noi oferte promoţionale pentru tot sezonul, pentru a impulsiona circulaţia turistică dinspre România – una dintre pieţele turistice importante pentru vecinul nostru de la sud. Recomandăm turiştilor încă indecişi să profite de aceste oferte” – este de părere Sebastian Constantinescu, consultant în turism şi director general „Travel Planner”.

Sursa stire: http://www.travelplanner.ro/blog/?p=687
Data publicarii: 14 iulie 2013


Românii – cei mai mulţi turişti străini în Bulgaria, în luna mai

Potrivit Institutului de Statistică al Bulgariei, în luna mai – prima lună de sezon estival – au sosit în Bulgaria 66.911 de turişti români, marea majoritate alegând, evident, litoralul. Românii conduc topul turiştilor, aceştia fiind urmaţi de turişti din Grecia (40.360), Fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei (28.170), Federaţia Rusă (25.593), Serbia (20.804), Germania (14.702), Turcia (13.887), Marea Britanie (10.714), Ucraina (7.731), SUA (5.543), Israel (5.289), Austria (3.819) şi Franţa (3.287).

Oficialii bulgari estimează că în acest an se va înregistra o creştere de 3% a numărului de turişti străini. În 2012, Bulgaria a înregistrat 8,87 de milioane de sosiri, cu 1,8% mai mult decât anul precedent. Cei mai mulţi turişti au provenit din Rusia (1,47 milioane) şi Grecia (1,09 milioane). La ora actuală, turismul generază 15% din Produsul Intern Brut al Bulgariei.

citeste mai mult
Data publicarii: 4 iulie 2013


"Frunza" bulgarilor: noul logo turistic seamana cu cel lansat de Kargastan

"Frunza" bulgarilor: noul logo turistic seamana cu cel lansat de Kargastan"Frunza" bulgarilor: noul logo turistic seamana cu cel lansat de Kargastan

Noul logo turistic al Bulgariei, menit sa promoveze calatoriile in aceasta tara si aflat deja in mijlocul unei controverse, seamana cu cel lansat toamna trecuta de Kargastan, relateaza Novinite, citat de Mediafax.

Cele doua logo-uri au aceeasi forma si culori asemanatoare. Designul interior al logo-ului statutul kargaz reprezinta soarele, apa, muntii, nisipul si vegetatia, elemente prezente si in emblema bulgareasca.

Logo-ul turistic al fostei republici sovietice din Asia Centrala a fost prezentat oficial in septembrie 2012, cu patru luni inaintea Bulgariei.

Emblema kargaza contine expresia "So much to discover!", iar cea a Bulgariei "Discover and share!".

Logo-ul Bulgariei, parte a unei campanii pentru brandul turistic al tarii, a provocat controverse la prezentare, in luna ianuarie, cand criticii au acuzat saracia conceptuala si artistica a acestuia.
Data publicarii: 24 februarie 2013


Topul staţiunilor de pe litoralul bulgăresc

  1. Sunny Beach
    Deţine locul 1 în top, cu media 8,34 la note. 87% dintre turiştii Travel Planner recomandă această staţiune.
  1. Nisipurile de Aur
    Media notelor este 8,08 şi este recomandată de 84% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Albena
    Media notelor este 7,93 şi este recomandată de 88% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Duni
    Media notelor este 8,58, însă are mai puţine impresii, fiind vizitată de un număr mai mic de turişti. Este recomandată de 87% dintre turiştii Travel Planner care au fost aici.
  1. Elenite
    Media notelor este 7,55. Este recomandată de 76% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Obzor
    Media notelor este 7,15. Este recomandată de 78% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Nessebar
    Media notelor este 7,70. Este recomandată de 81% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Constantin şi Elena
    Media notelor este 7,33. Este recomandată de 73% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Sunny Day
    Media notelor este 6,83. Este recomandată de 86% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Sozopol
    Media notelor este 6,59. Este recomandată de 67% dintre turiştii Travel Planner.
  1. Pomorie
    Media notelor este 5,1. Este recomandată de 38% dintre turiştii Travel Planner.
    citeste mai mult

Bulgaria are un nou brand turistic

Saptamana trecuta Bulgaria a lansat noul brand turistic, cu sloganul Bulgaria-A Discovery to Share, care va fi folosit oficial din luna septembrie.

Noul brand a fost dezvoltat printr-un proiect in cadrul Programului Operational de Dezvoltare Regionala, in valoare de 700.000 EUR, si descrie Bulgaria drept o destinatie prietenoasa, fermecatoare si inca nedescoperita.

In afara brandului turistic national si a sloganului, au fost create alte 10 sub-branduri pentru diferite tipuri de turism, ca si o strategie de branding pentru regiunile tarii.

Totodata, a fost realizat un brand pilot pentru regiunea Trakia.

Potrivit ministerului, noul brand a fost dezvoltat dupa o analiza a perceptiei actuale a Bulgariei ca destinatie turistica si in comparatie cu destinatii concurente.

Creatorii brandului au luat in considerare sondaje efectuate in 11 tari din Europa si Asia. Conceputul vizual al brandului principal si cele 10 sub-branduri au fost testate in 15 tari, in randul a peste 2.000 de reprezentanti ai industriei turismului.

Ministerul anticipeaza o crestere de 25% a numarului de vizitatori in primii 5 ani de la implementarea strategiei, in timp ce in 10-15 ani numarul acestora ar urma sa se dubleze.
Sursa: InCont.ro [18.01.2013]


Bulgarii ne ataca DUR: vor un nou brand turistic care tinteste turisti din alte tari

Bulgaria lucreaza la un nou brand turistic integrat, care sa prezinte tara drept o destinatie atractiva pe tot parcursul anului, concentrat pe atragerea turistilor din patru tari, respectiv Romania, Germania, Rusia si Marea Britanie, relateaza Novinite.

Brandul urmeaza sa fie definitivat pana in luna februarie, a declarat secretatul de stat in Ministerul Economiei, Energiei si Turismului, Ivo Marinov, conform Mediafax.

Oficialul a aratat la un eveniment pe tema turismului, organizat la Veliko Tarnovo, ca un brand regional pilot va fi creat pana in februarie, care va fi ulterior folosit pentru dezvoltarea tuturor celorlalte branduri din tara.

Marinov a precizat ca dezvoltarea noului brand are rolul de a prezenta Bulgaria ca o destinatie atractiva si accesibila pe tot parcursul anului.

El a adaugat ca eforturile se vor concentra pe atragerea de turisti din patru tari, si anume Romania, Germania, Rusia si Marea Britanie, prioritatile fiind stabilite pe baza datelor obtinute de la 37 de tour-operatori bulgari si 300 de tour-operatori straini, din 15 tari.

Grecia, Turcia, Austria si Cehia reprezinta principalii competititori ai Bulgariei in domeniul turismului, potrivit unei analize de piata prezentate la eveniment.

Sursa: Wall Street.ro
13 noiembrie 2012


Veniturile Bulgariei din turismul internaţional vor depăşi, în 2012, trei miliarde de euro

Veniturile Bulgariei din turismul internaţional vor depăşi, în 2012, trei miliarde de euro, în creştere comparativ cu anul trecut, când acestea s-au situat în jur de 2,8 miliarde de euro, a declarat, marţi, 25 septembrie, la Bucureşti, secretarul de stat în Ministerul bulgar al Economiei, Energiei şi Turismului, Ivo Marinov. Potrivit acestuia, ponderea pe care sectorul turistic o are în PIB-ul Bulgariei este de 12 – 14%.

“Piaţa turismului este dependentă de piaţa celorlalte domenii economice, iar ponderea în PIB a turismului este cuprinsă între 12% şi 14%. Anul trecut, încasările doar din turismul internaţional s-au situat în jur de 2,8 miliarde de euro. Anul acesta estimăm mai mult de 3 miliarde de euro”, a precizat Marinov, cu prilejul unui eveniment de promovare a destinaţiilor turistice ale Bulgariei, organizat la Bucureşti.

Dorinţa autorităţilor bulgare de resort este să-şi continue strategia potrivit căreia România să fie piaţa numărul 1 pentru Bulgaria, în condiţiile în care, anul acesta, până în luna iulie, în jur de 420.000 de turişti români şi-au petrecut concediile şi vacanţele în ţara vecină. Anul trecut, numărul turiştilor străini în Bulgaria s-a ridicat la un milion.

El a explicat că se urmăreşte promovarea Bulgariei ca destinaţie de vacanţă pentru toate cele patru anotimpuri, şi nu doar pentru turismul de vară şi de iarnă.

“Strategia noastră, nu numai pentru piaţa românească, ci şi pentru cea internaţională, este că Bulgaria e o ţară pentru turismul de patru sezoane, de patru anotimpuri, pentru că Bulgaria încă mai este cunoscută şi renumită pentru turismul de vară, de mare, şi pentru turismul staţiunilor montane, de schi. Însă, noi avem ce să oferim în mai multe domenii, precum turismul cultural, ecologic, de SPA, balnear, al vinurilor etc ”, a adăugat oficialul bulgar.

În plus, Marinov a subliniat că Bulgaria acordă o mare importanţă cooperării cu România în ceea ce priveşte strategia Uniunii Europene pentru Dunăre, mai ales că, împreună cu România, suntem coordonatori ai axei 3 în ceea ce priveşte turismul cultural.

“Ceea ce trebuie să mai dezvoltăm şi în anul viitor este crearea unui brand comun privind Dunărea şi turismul pe Dunăre. Putem să ne gândim şi la crearea unor produse comune în ceea ce priveşte atât Dunărea, cât şi regiunile apropiate, produse pe care le putem oferi unor ţări terţe, precum China şi Japonia”, a arătat el.

Secretarul de stat bulgar a mai spus că Bulgaria a luat o serie de măsuri pentru limitarea turismului la negru, una dintre ele fiind TVA de 9% la cazare. O altă măsură a constat în micşorarea impozitelor în domeniul turismului.

“Noi am avut ca obiectiv o mai bună colectare a impozitelor. Ca exemplu, am impus o rată de 10% a impozitelor plătite de persoanele fizice, care este o taxă plată, adică egală pentru toţi, iar impozitul pe dividende a fost micşorat până la 5%. De asemenea, firmele care angajează oameni dintr-o zonă care are o rată a şomajului ridicată au ca rată a impozitelor zero la sută. Toţi agenţii economici trebuie să fie conectaţi online cu Agenţia Naţională de Impozite pentru a avea datele pentru activitatea acestora”, a explicat el.

Ivo Marinov a adăugat că, înainte, exista o taxă turistică asupra cazărilor, însă acum a fost transformată într-un impozit turistic, care rămâne în bugetul municipalităţilor pentru a fi folosit la modernizarea localităţilor respective.

“Taxele şi impozitele trebuie stabilite în aşa măsură şi mărime încât să fie acceptate de business-ul însuşi ca să fie plătite şi nu să fie mai uşor de ascuns. Organele de control să-i trateze în mod egal pe operatorii economici şi pe firme, ca să nu se creeze o divergenţă între diferitele firme şi agenţii economici”, a mai spus secretarul de stat.

Oficiul de Turism al Bulgariei şi ANAT au organizat, marţi, un eveniment internaţional, care se înscrie în suita activităţilor desfăşurate de cele două organizaţii pentru creşterea circulaţiei turistice între cele două ţări.
Sursa: Financiarul.ro
26 septembrie 2012


Targ International de Turism, Sofia

Intre 17 şi 19 februarie 2011,  la Sofia, in Palatul National al Culturii,  va avea loc cea de-a 28-a editie a Targului international de turism Expo Vacantă şi SPA, una din cele mai importante manifestări in domeniu din Bulgaria. Evenimentul este organizat de societatea Prim Expo, sub patronajul Ministerului  Economiei, Energiei şi Turismului, in colaborare cu asociatii şi alte organizatii turistice.
La editia de anul trecut au participat peste 340 de expozanti din Bulgaria şi din alte 20 de tări.

Site oficial: www.holidayfair-sofia.com
Data publicarii: 3 februarie 2011
Sursa stire: http://infobulgaria.ro/site/events.php?view=117


Ieftiniri de peste 20% la hoteluri si restaurante in statiunile de schi din Bulgaria

Hotelurile si restaurantele din statiunile de schi Pamporovo si Chepelare din Bulgaria, lovite de criza financiara, ofera turistilor, in sezonul din acest an, pachete la preturi cu peste 20% mai mici fata de iarna trecuta, scrie sofiaecho.com.
Rezervarile venite de la turistii din Marea Britanie si Rusia pentru sezonul de iarna au scazut anul acesta, insa analistii din industrie spun ca Bulgaria se axeaza foarte mult pe rezervarile “last-minute”.

Cu toate acestea, proprietarii din acele zone cauta sa obtina un grad de ocupare cat mai mare prin scaderea tarifelor la pachetele turistice.
Data publicarii: Luni 19 octombrie 2009

esti ghid de turism? inscrie-te acum!
cazare pe litoralul romanesc
vacante iefine
oferte litoral 2016 Bulgaria, oferte litoral 2016 Romania
tarife publicitate InfoTravelBulgaria
oferte litoral Bulgaria 2014
litoral Bulgaria 2014

Circulatie turistica Bulgaria
- populatia 6,9 mil locuitori
2007 - 5,2 milioane de turisti
2008 - 6 milioane de turisti sursa
2013 - au fost 10 milioane turisti in Bulgaria din care 7 mil turisti straini (1 mil din Romania) si 3 mil turisti bulgari. In jur de 300.000 circula in alte tari.

Bugetul de promovare este de 25 mil Euro din care 9 mil Euro fonduri proprii si 16 mil Euro fonduri europene.

InfoTravelBulgaria
Sejururi Bulgaria ieftine si accesibile oricarui buzunar


InfoTravelRomania InfoTravelGrecia InfoTravelBulgaria InfoTravelUngaria InfoTraveRomania Blog
totul despre Italia InfoTravelSpania InfoTravelAustria InfoTravelMalta.ro vacante exotice InfoTraveRomania .com
Oferte all inclusive de pe litoral bulgaria 2017 pentru o vacanta la mare. Oferte litoral Bulgaria 2017; Vacanta Bulgaria; Sejur Bulgaria Nisipurile de Aur; Constantin si Elena; Sunny Beach; Obzor; Albena; Elenite; Nessebar.
© 2013 All Right Reserved. "InfoTravelBulgaria" is a registered trademark |
Contact portal turism InfoTravelBulgaria: 0723 286 309 VODAFONE | office@infotravelromania.ro